#autolaros  #hyundai #mazda

Hyundai i30 1,5i CVVT je skvělé auto za rozumnou cenu!

Nejste příznivcem aktuální módy SUV a crossoverů? A přesto chcete nové auto? Neplačte, že není co kupovat, my pro vás máme přesně to pravé, a to navíc s velmi rozumnou cenovkou!

Takhle nějak se museli cítit dinosauři – rodinné hatchbacky a kombíky poháněné atmosférickými čtyřválci byly svého času absolutní vládci trhu, ale takřka přes noc se kvůli útoku crossoverů a downsizovaných motorů staly ohroženým druhem. Před vyhynutím je chrání už jen pár posledních přežívajících jedinců…

Jedním z nich je Hyundai i30, který můžete mít s poctivou atmosférickou čtyřválcovou patnáctistovkou hned ve dvou karosářských verzích: jako klasický hatchback nebo praktické kombi (v nabídce řady i30 je také stylový Fastback, ten však nemůžete mít s atmosférickým čtyřválcem, pouze s přeplňovanými motory). O i30 jsme už mnohokrát psali, takže jistě víte, že jde o zcela konvenční, ale dobře vymyšlené, slušně prostorné a celkově příjemné auto, s nímž se snadno žije i jezdí.

A to platí i pro verzi s motorem 1,5i CVVT, který díky absenci přeplňování a přímého vstřikování slibuje solidní životnost i při častých krátkých jízdách, které moderní motory (a diesely zvlášť) příliš nemusí (hrozí jim karbonizace a ředění oleje benzinem). Jeho konstrukce však zcela moderní je (proměnné časování ventilů, proměnná délka sání, chlazené výfukové svody integrované v hlavě válců a dva nepřímé vstřikovače pro každý válec), takže kromě hladkého běhu bez vibrací a tichého ševelení při nízké zátěži dokáže také okouzlit spotřebou kolem 5,5 litru. Dalším velkým lákadlem jsou rychlé reakce na plyn, o kterých si přeplňované motory s přímým vstřikem svázané emisními normami mohou nechat jen zdát.

i30 jezdí moc příjemně, srdnatě se vyrovnává i s horším asfaltem a na tom hladkém uspokojuje příkladným komfortem i stabilitou. Za volantem vás nijak zvlášť nevtáhne do hry, ale pro vás je jistě důležitější, že se řídí naprosto snadno, zkušené řidiče neurazí a začátečníky nepotrápí.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 498 cm3
Výkon81 kW (109 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment144 Nm při 3 500 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 281 kg
Akcelerace 0-100 km/h12,6 s
Maximální rychlost187 km/h
Spotřeba (kombinace)6,0 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneu205/55 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)4 585/1 795/1 465 mm
Rozvor2 650 mm
Objem zavazadlového prostoru602 l

Zdroj: garaz.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.